luni, 25 octombrie 2010

Cum se schimbă un paşaport în afara ţării. Românesc.

De câteva zile mă conversez cu consulul român, în vederea schimbării paşaportului. Săracu’-mi expiră pe 12 decembrie, iar io trebuia să-l am valabil cel puţin încă juma de an pentru o viză de Algeria care se pare că s-a anulat. În fine, asta cu anulatu’ am aflat-o abia azi. Până azi trebuia să-mi schimb paşaportu’.
Bun. Prima oară când vorbesc la consulat, mi se spune că maşina de printat paşapoarte s-a futut şi trebe doftoricită. Asta se întâmpla săptămâna trecută. Cât durează s-o reparaţi? Păi io cred că mâine e gata, mi-a zis domnu’ consul. Nu l-am crezut.

Ar fi trebuit. A avut dreptate, chiar dacă eu mi-am exprimat neîncrederea în produsele magnificei societăţi româneşti. De data asta a avut dreptate. Dar apoi, sila şi dezamăgirea mi-au revenit. Am fost informat ce acte îmi trebuie pentru schimbatul paşaportului care mi-a fost companion zilnic în ultimii 2 ani jumate, pe unul care să-l schimb după un an, pentru că numai ăsta e în regim de urgenţă, altfel ar fi trebuit să aştept cel puţin 20 zile, pentru că maşina care printează noul tip de paşapoarte e unică în ţară. Deci, lista cu hârtiile necesare schimbării paşaportului:

-Paşaport vechi,

-Carte de identitate,

-Certificat de naştere şi de căsătorie (dacă este cazul),

-Document de şedere emis de autorităţile locale,

-Dovada necesităţii procesării acestui tip de paşaport,

-Taxa de procesare paşaport şi taxa de urgenţă (aproximativ 500RON)


Noroc că nu mai am nevoie să mai întreprind acest greu demers. Dar eram pregătit să am după mine, tot în original, şi:

- Primul dinte căzut, plus al 3-lea şi cei doi din ’95

- Foile matricole

- Coada tăiată

- Diplomele de premiu I din clasele I-V

- Indienii şi cavalerii de plastic, împreună cu maşinuţele supravieţuitoare

- Prepuţul mumificat

- Mărunţi pentru accesarea toaletei cu plată din incinta barului consulatului, precum şi fise pentru aparate

- Cererile de deschideri la toate băncile la care am avut conturi vreodată

- Dosarul de la Securitate

- Chitanţa de la botez

- Garanţiile de la adidaşi, telefon, aragaz şi FleshLight, precum şi chitanţele de la ceasul cu cuc, role, bicicletă, calculator şi câini (împreună cu caietele de vaccinuri, şi ale lor, şi ale mele)

Dacă am omis ceva, vă permit să mă trageţi de urechi.

LE: Ar fi trebui să-mi atrageţi atenţia să nu-mi uit tocmai certificatul de deces...

Niciun comentariu: