marți, 2 martie 2010

Metamorfoza. Nu de Kafka

Mă uit la ceas. El se uită înapoi la mine şi-mi arată 22:43. Nu e o informaţie vitală în clipa asta. Mai iau o gură de ciocolată. Încerc să-mi pun puţină ordine în gânduri, uitându-mă la foaia asta goală de Word. Simt cum încet, una din caracteristicile care mă diferenţia(ză) de simieni, mă părăseşte definitiv. Nu ştiu cum se întâmplă, n-am nici cea mai vagă idee de ce, sau cum s-o opresc, pur şi simplu mă simt ca un spectator pasiv. Ba nu, nu chiar ca un spectator, mai degrabă ca un doctor care vine din când în când să vadă dacă a murit bolnavul. Încă un cub de ciocolată.
Aşa, ziceam deci de chestia asta – problemuţa asta a mea. Adică deocamdată e încă o problemuţă, mititică şi simpatică, care însă în ritmul ăsta o să înceteze brusc să fie ceva micuţ şi finuţ, luându-i locul o mega-schimbare. Cam bat câmpii, nu? Tocmai asta e problema mea: nu mai reuşesc să dau o formă comunicabilă gândurilor mele.
În esenţă, treaba e simplă: te gândeşti la o chestie. Pe care vrei s-o transmiţi. Dacă puterile telepatice te-au lăsat, cum faci să comunici? Te exprimi. Verbal, scris, prin semne, uatevăr. Ideea e să dai o formă gândurilor. Ei, te-am prins: ce faci dacă vezi că nu reuşeşti să exprimi ceea ce gândeşti?
De exemplu, mă chinui să dau o formă inteligibilă şi relativ uşor de înţeles unor drafturi pe care mă chinui să le termin de câteva zile. Scriu, fac lucru manual şi muncă patriotică, şi când iau o pauză să citesc ce-am scris, şterg totul şi o iau de la început. Dacă n-aş şti ce vreau să exprim, aş înţelege cu totul altceva. Mă învârt în jurul propriei cozi fără ca măcar să-mi dau seama. Şi când cred că sunt pe drumul cel bun, văd că de fapt am început aceeaşi mişcare perpetuu circulară, dar în sens invers. E foarte mişto. Frustrant, aşa.
Când metamorfoza o să fie completă şi voi deveni cimpanzeu, vă rog să-mi mai aduceţi şi mie din când în când câte-o banană. Şi să-mi puneţi Tom şi Jerry. Întotdeauna mi-au plăcut. O să-mi manifest satisfacţia arătându-mi dinţii.

3 comentarii:

ivory spunea...

Ce-s drafturile alea, posturi de blog? Daca-i asa, si nu-s in legatura cu munca, eu zic sa le dai drumul cum le ai si sa astepti sa vezi ce intelege omul din ele. Om care poa sa intrebe si tu-i raspunzi, clarificand(du-te).

Oricum ideea expusa de tine e de cosmar, ma cutremur la gandul ca n-as putea sa ma exprim si, aici e drama, sa stiu ca nu pot.

Promit sa aduc banane, anyway. Nu de alta, dar si oamenii mananca banane.

Teuton spunea...

da, drafturile alea is niste incercari patetice (deocamdata, sper) de a enunta o idee. si n-am cum sa le dau drumul, daca nu trec de prima cenzura.
care om sa inteleaga ceva din ele? daca eu is inca om, eu nu inteleg mare lucru, ergo nu pleaca nicaieri :). mai lucram la esprimare.
me like banana.

ivory spunea...

Bine, hai ca te mai pasuiesc.:)